First Giveaway! by Cik Jajika

nk JOIN.. klik banner diatas..

wow... last2 minit join... huhu...
xpela harap2 lucky... =)

GA ni special sgt sbb kiter leh pilih sdiri set hadiah yg kiter nak..
set hadiah???? byk tu kalu ade perkataan set.. 
nak!! nak!!
tp kalu boleh nak angkut smua hadiah tu.. huhu (jgn mare ye cik jajika).. huhu
nak tau hadiah x jom jom tgk..

Set A: Sehelai tudung satin / bawal plain (warna rambang) + topup RM10 

Set B: Sehelai tudung bawal plain (warna rambang) + sehelai tudung satin ( warna rambang)

Set C : Topup RM15




{。^◕‿◕^。} SILALAH LIKE DAN KOMEN.. {。^◕‿◕^。}

Kisah Menyayat Hati Seorang Pelakon Ahmad Nisfu

selamat petang.. tgh2 ujan ni syok r tdo... br je bgn ni.. pape pon jom wat artikel berdasarkan tajuk kat atas ni... korang kenal x sape Ahmad Nisfu.. penah dgr tagline ni?? 

“Walaupun rupa mu tidak ku kenal, tetapi lubang hidungmu tu tetap menjadi pojaan hati ku..”

pasti korang dh dapat agak kan... kita xth perjalanan org2 zaman dahulu harungi hidup.. betapa susahnye berbanding sekarang. dengan gaji yg dalam masa tu hanya dapat dalam sen2 sahaja. walaupun bergelar anak seni gajinya xde la mcm sekarang. jom ikuti perjalanan hidup arwah....



Dalam kita mengangkat dan mengagungkan yang sudah pun berada dipuncak,namun kita terlupa dengan sekian insan-insan seni yang dahulunya membuat kita ketawa terbahak-bahak tapi masa memamah nama insan seni ini dan terus tenggelam ditelan oleh arus berzaman.
Mengikut arwah Norizan bekas isteri kepada P. Ramlee (dalam satu rancangan tv), Ahmad Nisfu merupakan antara teman rapat kepada P.Ramlee. Buktinya cukup nyata apabila sewaktu kemeriahan studio Jalan Ampas dahulu, setiap filem arahan P.Ramlee, Ahmad Nisfu boleh dikatakan kerap terlibat sama dan memegang watak agak besar. Gelaran Paq Besaq (Pak Besar) juga telah diberikan kepada Ahmad Nisfu oleh P. Ramlee kerana lubang hidung Ahmad Nisfu yang besar.
Pelakon yang berasal dari Tanjong Takong, Pulau Pinang ini pada awalnya ialah seorang pelakon bangsawan dan telah dilamar oleh Shaw Brothers untuk terlibat sama dalam produksi sebagai pelakon filem. Di sini bermulalah kerjaya Ahmad Nisfu sebagai pelakon filem. Walaupun memegang watak-watak yang kecil, Ahmad Nisfu dikatakan adalah seorang yang sentiasa bersyukur walaupun upah yang diterimanya adalah terlalu kecil. Hakikatnya, wang saku yang diperoleh digunakan untuk menyara dirinya sahaja kerana Ahmad Nisfu adalah seorang yang sebatang kara, tiada saudara mara, keluarga dan juga isteri.
Aktiviti sosial Ahmad Nisfu ini hanyalah dengan beramal di masjid di kawasan beliau tinggal dan juga di sekitar studio Jalan Ampas. Ahmad Nisfu dikhabarkan seorang yang pandai mengaji Al-Quran. Beliau juga merupakan seorang bilal di masjid di tempat beliau menetap dahulu.
Hinggalah penutupan studio Jalan Ampas, Ahmad Nisfu telah menghambakan dirinya dalam dunia lakonan. Selepas penutupan studio Jalan Ampas, Ahmad Nisfu telah hilang punca pencarian hidup. Filem Puaka dikatakan filem terakhir lakonan beliau.
Di sinilah Ahmad Nisfu tinggal semasa hayatnya di Kubu Jepun (pillbox)
Disebabkan tiada punca rezeki, Ahmad Nisfu hidup dengan bantuan ehsan dari orang ramai. Kerana tiada punca rezeki, Ahmad Nisfu hanyalah menetap di Kubu Jepun (pillbox) di Jalan Labu. Di situlah juga tempat Ahmad Nisfu telah menghembuskan nafas terakhirnya di dalam keadaan yang sungguh daif tanpa saudara mara, ahli keluarga dan isteri. Hanyalah teman rapat.- Balbo
Setelah tidak bermain wayang lagi, Ahmad Nisfu sering berada dikedai kopi dipersimpangan Joo Chiat, Geylang Road dan Changi Road. Kedai kopi itu juga dulunya tempat ‘extras’ Shaw dan Cathay berkumpul. Sering juga mereka diambil sebagai ‘pak pacak’ dengan gaji $5.00 ringgit sehari!
Selain meluangkan masa disitu, dia sering keseberang jalan untuk menikmati ‘sop kambing’ kegemarannya. Kedai mamak sop itu terletak dilorong masuk ke restoran Osman Ghani yang terkenal di Geylang Serai dengan ‘kari ikan’ dan ‘dalca rusuk kambing’nya.
Ahmad Nisfu juga pernah menjadi imam di Masjid Onan Road (sudah tiada lagi – tapaknya diambil oleh Muslim Convert Association). Pernah satu kali, kami anak anak nakal, waktu sembahyang berimamkan Ahmad Nisfu, sedang dalam rukun, kami menyanyi perlahan lahan sesama sendiri “ura Cendana! Pura Cendana!” sambil menggigil gigil menahan ketawa. Habis sembahyang, tak sempat cium tangannya, kami diperambat hingga keluar masjid! “Korang usik aku ya!!! setan!!!”Itulah pengalaman nakal saya bersama ‘Raja Alam Syahbana, raja negeri Pura Cendana’.
Mungkin kerana keuzuran dia tidak lama menjadi imam disitu. Saperti sudah berputus asa, dia hidup berteduh dikubu Jepon diJalan Labu tidak jauh dari Masjid Aminah diJalan Nanas off Geylang Serai. Lama juga dia tinggal bersendirian disitu dibawah ikhsan orang kampung sekeliling. Tidak lama kemudian dia meninggal, setelah beberapa lama hidup sebatang kara dalam penuh kedaifan.
Al-fatihah kepada arwah.. semoga arwah tenang di sana... 





{。^◕‿◕^。} SILALAH LIKE DAN KOMEN.. {。^◕‿◕^。}

Sha Moda Belleza Lucky Draw


lucky draw??
harap2 lucky...
saya nk tudung+pashmina sekali.. hehe
nk wat gaya baru skrg.. hehe lagi
so sape2 nk join
klik lah banner ini


cepat2!!! masa itu emas..

tarikh tutup : 31 mei 2012


{。^◕‿◕^。} SILALAH LIKE DAN KOMEN.. {。^◕‿◕^。}

Segmen: Review by Lily

NAK DI REVIEW KAN.. hehe


tarikh tamat 31, Mei 2012 ini pada 11.30 pm..
noktah


{。^◕‿◕^。} SILALAH LIKE DAN KOMEN.. {。^◕‿◕^。}

Morning Sunday

ari ni xtau kena wat keje ape..
sebab dah dibereskan last week.
so sad lagi 2 mggu hendak menamatkan Latihan Industri
dan takut juga bila nak habis ni.

hope semuanya berjalan dengan lancar..
bile leh elaun ni ek..
nk shuping baju raya

{。^◕‿◕^。} SILALAH LIKE DAN KOMEN.. {。^◕‿◕^。}

Tiroid


sape2 leh share cerita kat cni .
sesiapa yg ade penyakit ni or sdara2, kenalan2.

{。^◕‿◕^。} SILALAH LIKE DAN KOMEN.. {。^◕‿◕^。}

~~wordless wednesday 6~~

adik.. balqis with aki...

kakak bakpe muka mcm tu.. with aki..

{。^◕‿◕^。} SILALAH LIKE DAN KOMEN.. {。^◕‿◕^。}

SEGMEN : Jom join Bloglist Wana Wahid


thanks ika sebab sudi tag fara..
di pagi 2 Rejab ini saya ingin join segmen ni.. =)
tgk strawberry lapa balik la peyot ni..

so saya nak tag syida

jom join sebelum 31 Mei ini



{。^◕‿◕^。} SILALAH LIKE DAN KOMEN.. {。^◕‿◕^。}

SEGMEN : TINGKATKAN VISITOR DAN FOLLOWERS

jom sama2 tingkatkan..
tarikh tutup 30 Mei 2012 ini


tu je... selamat join.. huhu


**info menarik**





{。^◕‿◕^。} SILALAH LIKE DAN KOMEN.. {。^◕‿◕^。}

Kisah Masuk Syurga Kerana Bulu Mata


Diceritakan di Hari Pembalasan kelak, ada seorang hamba Allah sedang diadili. Ia dituduh bersalah, menyia-nyiakan umurnya di dunia untuk berbuat maksiat. Tetapi ia berkeras membantah. “Tidak! Demi langit dan bumi sungguh tidak benar. Saya tidak melakukan semua itu.” “Tetapi saksi-saksi mengatakan engkau betul-betul telah menjerumuskan dirimu sendiri ke dalam dosa,” jawab malaikat. Orang itu menoleh ke kiri dan ke kanan, lalu ke segenap penjuru. Tetapi anehnya, ia tidak menjumpai seorang saksi pun yang sedang berdiri.

Di situ hanya ada dia sendirian. Makanya ia pun menyanggah, “Manakah saksi-saksi yang kau maksudkan? Di sini tidak ada siapa kecuali aku dan suaramu.” “Inilah saksi-saksi itu,” ujar malaikat. Tiba-tiba mata hamba Allah tersebut bicara, “Saya yang memandangi.” Disusul oleh telinga, “Saya yang mendengarkan.” Hidung pun tidak ketinggalan, “Saya yang mencium.”
Bibir mengaku, “Saya yang merayu.” Lidah menambah, “Saya yang mengisap.” Tangan meneruskan, “Saya yang meraba dan meramas.” Kaki menyusul, “Saya yang dipakai lari ketika diketahui orang akan maksiat tersebut.”

“Nah! Kalau kubiarkan, seluruh anggota tubuhmu akan memberikan kesaksian tentang perbuatan aibmu itu”, ucap malaikat. Orang tersebut tidak dapat membuka sanggahannya lagi. Ia putus asa dan amat berduka, sebab sebentar lagi bakal dihumbankan ke dalam Neraka Jahanam. Padahal, rasa-rasanya ia telah terbebas dari tuduhan dosa itu. Tatkala ia sedang dilanda kesedihan itu, tiba-tiba terdengar suara yang amat lembut dari selembar bulu matanya: “Saya pun ingin juga mengangkat sumpah sebagai saksi.”

“Silakan”, kata malaikat. “Terus terang saja, menjelang ajalnya, pada suatu tengah malam yang lengang, aku pernah dibasahinya dengan air mata ketika ia sedang menangis menyesali perbuatan buruknya. Bukankah nabinya pernah berjanji, bahawa apabila ada seorang hamba kemudian bertaubat, walaupun selembar bulu matanya saja yang terbasahi air matanya, namun sudah diharamkan dirinya dari ancaman api neraka? Maka saya, selembar bulu matanya, berani tampil sebagai saksi bahawa ia telah melakukan taubat sampai membasahi saya dengan air mata penyesalan.”

Dengan kesaksian selembar bulu mata itu, orang tersebut dibebaskan dari neraka dan dihantarkan ke syurga. Sampai terdengar suara bergaung kepada para penghuni syurga: “Lihatlah, Hamba Allah ini masuk surga kerana pertolongan sehelai bulu mata.”

* Taubatlah dengan sebenar-benar taubat yang penuh penyesalan dan keikhlasan sebelum terlambat.. Allah itu Maha Pengampun..

-awinda al habsyi-


**info menarik**


{。^◕‿◕^。} SILALAH LIKE DAN KOMEN.. {。^◕‿◕^。}

Bulan Rejab, Bulan Allah ?


Rejab tiba lagi. xlama lagi ramadhan menjelma..
ada sesetengah pendapat mengatakan tiada dalil mengapa 1 Rejab
perlu berpuasa.
petikan di bawah menyelesaikannya.

sumber : ismakorea

Assalamualaikum ustaz,
Seperti yang kita semua sedia maklum, sekarang sudah pun masuk bulan Rejab. Selepasnya Sya’aban & diikuti Bulan Ramadhan. Saya selalu terbaca atau mendengar dalil-dalil yang menceritakan tentang kelebihan bulan Rejab & ibadah-ibadah sunat yang digalakkan untuk dilakukan pada bulan ini. Tapi, dalil-dalil ini saya kurang pasti kesahihannya. Boleh ustaz kemukakan dalil-dalil yang sahih berkenaan bulan rejab? Wassalamualaikum wbt.
Jawapan:
Persoalan di atas merupakan persoalan yang selalu ditanya termasuklah kepada ulama terkenal dunia, syeikh Dr Yusof al-Qaradhawi. Oleh itu di sini saya ingin membawa pandangan beliau bagi menjelaskan persoalan di atas. Syeikh Qaradhawi berkata dalam kitabnya Fatawa Mua’sorah:
“Tidak ada satu pun hadith yang sahih tentang kelebihan bulan Rejab melainkan bulan Rejab itu adalah termasuk di dalam bulan haram (yang dimuliakan), dan telah disebut oleh Allah swt di dalam kitabnya.
Firman Allah swt:
(منها أربعة حرم (التوبة
“Antaranya ada 4 bulan yang haram (dimuliakan).” (al-Taubah:36)
Empat bulan tersebut ialah bulan Rejab, Zul Qaedah, Zul Hijjah dan Muharram, dan inilah bulan-bulan yang dimuliakan.
Tidak terdapat satu hadith yang sahih mengkhususkan bulan Rejab dengan sesuatu kelebihan, melainkan hadith Hasan yang menyebut Nabi saw banyak berpuasa dalam bulan Sya’ban. Apabila ditanya tentang tindakan Nabi itu, baginda menyatakan: “Kerana Sya’ban itu bulan yang dilalaikan oleh kebanyakan manusia yang berada di antara Rejab dan Ramadhan.” Dari hadith ini (sebahagian orang) memahami bulan Rejab juga ada kelebihan.
Adapun tentang hadith: “Rejab bulan Allah, Sya’ban bulanku dan Ramadhan bulan umatku.” Ianya adalah satu hadith yang dusta dan sangat lemah, bahkan kebanyakan ulama mengatakan hadith ini palsu… iaitu suatu yang didustai (atas nama Nabi saw), hadith ini tidak ada nilai dari sudut ilmu dan agama.
Demikianlah juga hadith-hadith lain yang diriwayatkan tentang kelebihan bulan Rejab kononnya sesiapa sembahyang sedemikian, maka baginya sedemikian pahala, sesiapa yang beristighfar sedemikian, baginya sedemikian pahala… semua ini berlebih-lebihan, dan semuanya adalah dusta.
Antara tanda kedustaan hadith-hadith seperti ini ialah ianya mengandungi unsur berlebih-lebihan dan melampau. Para ulama telah berkata:
إن الوعد بالثواب العظيم علي أمر تافه أو الوعيد بالعذاب الشديد
علي ذنب صغير يدل علي أن الحديث مكذوب
Maksudnya: “Sesungguhnya janji dengan pahala yang sangat besar terhadap perkara yang kecil, ataupun ancaman dengan azab yang keras terhadap dosa yang kecil, menunjukkan hadith tersebut adalah palsu.”
Sebagai contoh lain mengenai apa yang didakwa dari perkataan Nabi saw:
“Satu suapan kepada orang yang lapar lebih baik daripada membina 1000 buah masjid.” Hadith ini mengandungi kepalsuan dalam teksnya sendiri, kerana ia termasuk dalam perkara yang tidak dapat diterima oleh akal, satu suapan untuk seorang yang lapar, pahalanya lebih besar daripada pahala yang diperolehi daripada membina 1,000 buah masjid.
Maka hadith yang ada dalam bab kelebihan bulan Rejab adalah termasuk dalam jenis ini. Maka wajib bagi ulama agar dapat memberi perhatian terhadap hadith-hadith dusta seperti ini dan memberi peringatan kepada orang ramai tentang hadith-hadith seperti ini. Nabi saw telah bersabda:
من حدث بحديث يري أنه كاذب فهو أحد الكذابين – رواه مسلم
(Maksudnya): “Sesiapa yang meriwayatkan satu hadith yang dia mengetahui hadith tersebut adalah palsu, maka dia termasuk salah seorang dari kalangan pendusta.” (riwayat Muslim).
Akan tetapi kadang-kadang seseorang itu tidak mengetahui hadith yang diriwayatkannya adalah hadith palsu.
Oleh kerana itu dia mesti mengetahui, dan mengenal pasti dari sumber-sumbernya. Terdapat banyak kitab-kitab hadith yang boleh dibuat rujukan, terdapat kitab-kitab khas yang memberitahu tentang hadith-hadith lemah dan palsu seperti al-Maqasid al-Hasanah” oleh al-Sakhawi, kitab Tamyiz al-Toyyib min al-Khabith lima yaduuru ala al-sinah al-Nas minal hadith oleh Ibn al-Diba’, kitab Kasful khafa’ wa al-Ilbas fima isytahara min al-Ahadith ‘ala al-sinati al-Nas oleh al-‘Ajluni, dan banyak lagi kitab-kitab lain yang sepatutnya diketahui oleh para khatib (penceramah) dan memahaminya, agar mereka tidak meriwayat satu hadith melainkan hadith itu dipercayai kesahihannya.
Sesungguhnya termasuk dalam perkara-perkara yang merosakkan berlaku di dalam masyarakat kita ialah hadith-hadith yang palsu dan yang direka bercampuraduk di dalam khutbah, buku-buku dan percakapan manusia, hakikatnya ianya adalah hadith palsu dan hadis yang direka.
Oleh kerana itu kita perlu membersih dan menyucikan masyarakat kita daripada hadith-hadith seperti ini. Semoga Allah swt memberi taufiq kepada para ulama yang menjelaskan kepada orang ramai perkara-perkara yang asli (benar) dari perkara-perkara yang direka, menjelaskan perkara-perkara yang diterima dari perkara-perkara yang ditolak. Dan kita hendaklah mengambil manfaat dari usaha mereka dan mengikut ilmu yang telah mereka terangkan.
والله ولي التوفيق
Semoga dengan nukilan ringkas pandangan Dr Yusof al-Qaradhawi di atas dapat memberi kefahaman kepada kita semua mengenai permasalahan ini.
Sekian
والله أعلم
Rujukan:
1) Dr Yusof al-Qaradhawi, Fatawa Mu’asorah.
Disediakan oleh:
Ustaz Ahmad Zainal Abidin
Setiausaha MUIS 

{。^◕‿◕^。} SILALAH LIKE DAN KOMEN.. {。^◕‿◕^。}

Doktor Cuai Tarik Kepala Bayi Hingga Putus



Brazil – Seorang ibu terkejut selepas mengetahui bayi yang dikandung selama sembilan bulan dilahirkan tanpa badan selepas doktor secara tidak sengaja telah menarik kepala bayi itu hingga putus ketika proses bersalin.
Kejadian berlaku di bandar Aracaju selepas wanita yang berusia 22 tahun itu menghadapi masalah untuk bersalin selepas berjam-jam berada di bilik bersalin.
Ketika itu terdapat 5 orang doktor yang sedang berusaha mengeluarkan bayi berkenaan.
Menurut sepupu wanita berkenaan, Gilmara Azevedo dos Santos, ibu muda itu mula berasakan ada sesuatu yang tidak kena apabila dia mendengar bunyi merekah.
Kemudian dia mendengar bunyi riuh rendah di dalam bilik bersalin itu sebelum seorang doktor bercakap `Marcos, awak dah gila?”.
Ibu muda itu kemudiannya bertanya apa yang berlaku namun tidak mendapat jawapan sebaliknya dia dibawa segera ke bilik bedah untuk pembedahan caesarian.
Rupa-rupanya badan bayi itu tertinggal di dalam rahimnya dan pembedahan itu dilakukan bagi mengeluarkan badan tanpa kepala itu.
“Sepupu saya amat kecewa, malah seluruh anggota keluarga berada dalam keadaan terkejut. Dia juga berada dalam kesakitan selepas mendapat tahu kepala bayinya telah putus, sementara badan bayi itu tertinggal dalam perut dan terpaksa dibedah untuk mengeluarkan badan berkenaan,” katanya.
Berikutan itu, mereka mengambil keputusan untuk menyaman hospital berkenaan atas tuduhan cuai.
Dalam pada itu, pengarah hospital, Debora Leite berkata, satu jawatankuasa telah ditubuhkan bagi menyiasat punca kematian bayi berkenaan.


ya Allah.. takutnya..

{。^◕‿◕^。} SILALAH LIKE DAN KOMEN.. {。^◕‿◕^。}

Senarai 10 Fobia Yang Paling Pelik Di Dunia

JOM JOIN




Definasi fobia mengikut Kamus Dewan Edisi Empat: ketakutan yang amat sangat akan sesuatu. Berikut adalah 10 jenis fobia yang jarang tetapi wujud dalam masyarakat di serata dunia. Amat pelik dan mungkin bodoh bunyinya, namun ia tetap wujud dan berlaku.
Optophobia: Fobia untuk membuka mata
Mungkin fobia yang paling pelik di dunia! Mereka yang memiliki masalah ini, sukar untuk membuka mata sendiri. Tugasan harian adalah mimpi ngeri untuk pengidap Optophobia. Jika anda boleh membaca apa yang kami tulis ini, jangan bimbang, ternyata anda tidak memiliki tersebut, syukur.
Chorophobia: Fobia terhadap tarian
Apa sahaja yang berkaitan tarian termasuk kelab malam, boleh menjadi punca ketakutan kepada mereka yang mempunyai fobia jenis ini.
Geliophobia: Fobia terhadap gelak ketawa
Banyak kajian yang dibuat memperlihatkan ketawa adalah aktiviti yang baik untuk kesihatan. Ia mampu memperbaiki tahap mental dan jantung. Namun, untuk yang menderita Geliophobia, ketawa atau berada sekeliling orang yang sedang ketawa akan menyebabkan mereka mula berasa takut. Risau diketawakan orang menjadi antara punca kepada wujudnya Geliophobia.
Arachibutyrophobia: Takut mentega kacang melekat pada lelangit mulut
Senarai fobia yang pelik tidak akan lengkap jika kita tidak sebut Arachibutyrophobia. Penghidapnya hampir pasti tidak akan makan mentega kacang seumur hidup mereka!
Heliphobia: Takut kepada cahaya matahari
Pastinya satu keadaan yang amat sukr untuk mengelak daripada cahaya matahari sepanjang masa. Satu ia sukar untuk dilakukan, keduanya ia juga tidak elok untuk kesihatan (jika dijauhi sepenuhnya). Bermula dari rasa takut akan bahaya yang wujud pada matahari.
Deipnophobia: Takut akan berbicara atau berbual semasa makan malam
Ini adalah antara contoh fobia yang agak spesifik, takut bercakap waktu makan malam. Pengidapnya akan hanya diam sepanjang waktu makan. Ada bagusnya juga kerana diam ketika makan sebenarnya membantu dalam proses pencernaan yang lebih baik.
Neophobia: Takut kepada benda-benda baru
Ramai orang yang mahu mencuba benda baru dan pengalaman baru. Namun bagi penghidap Neophobia, mereka tidak mahu apa pun yang baru dalam hidup mereka. Penghidapnya akan kehilangan kualiti hidup dan tidak akan berani untuk merasai pengalaman-pengalaman baru dalam hidup. Kajian juga memperlihatkan mereka yang mempunyai masalah Neophobia, akan mempunya jangka hayat yang pendek. Ini terjadi akibat tekanan yang mereka lalui saban hari.
Syngenesphobia: Takut pada keluarga dan saudara mara
Rasanya ramai yang ada masalah camni, cuma ia mungkin melibatkan keluarga sebelah mentua. Semua kita ada rasa malu dan sakit hati dengan anggota keluarga kita pada masa-masa tertentu, namun penghidap Syngenesphobia menghadapai masalah itu secara keterlaluan dan sepanjang masa.
Ablutophobia: Takut untuk mandi dan membersihkan diri
Biasanya kanak-kanak yang malas mandi, namun adakalanya ia melibatkan orang dewasa. Namun harus ingat, Ablutophobia adalah fobia untuk mandi, bukannya malas untuk mandi. Ada banyak beza tu. Yang dekat hostel bau semacam itu kerap kali adalah pemalas, bukannya Ablutophobia.

Geniophobia: Takut kepada dagu
Yup…dagu, bahagian di muka kita itu. Ini mungkin fobia yang paling sengal di dunia ni. Selain itu ada juga fobia lutut (genuphobia), fobia tangan (chirophobia) dan fobia siku (ishicascadiggaphobia). Bagaimanapun, fobia-fobia tubuh badan tertentu ini boleh dirawat melalui terapi.


**info menarik**




{。^◕‿◕^。} SILALAH LIKE DAN KOMEN.. {。^◕‿◕^。}

Segmen : Follower Pilihan Niera

jom join 



segmen yg mudah..

tarikh akhir akan diupdate kemudian dan begitu juga nama peserta.
pemilihan berdasarkan blog yang ringan,tak serabut dengan gadjet yang bertimbun dan menarik hati :)
3 follower akan terpilih dan blog mereka akan direview selama 2 MINGGU



{。^◕‿◕^。} SILALAH LIKE DAN KOMEN.. {。^◕‿◕^。}

Tahniah Mark Zuckerberg

tau x sape  Mark Zuckerberg
beliau adelah pengasas fb. 
knp nk cerita pasal dye ari ni. sbb dye dah

..
..
..
..


congrat!!!!!!!!!
telah berkahwin berdasarkan fb beliau iaitu yesterday
nak tau berkahwin ngan sape?? 

jom ke fb beliau.. Zuck




{。^◕‿◕^。} SILALAH LIKE DAN KOMEN.. {。^◕‿◕^。}

Segmen : Blogger Card dari Raihan


sy dh wat ape yg raihan suh.. huhu

jom join
petang ni last. huhu..
nasib


{。^◕‿◕^。} SILALAH LIKE DAN KOMEN.. {。^◕‿◕^。}

Giveaway : Saje-saje nak menang by Ayesha Ramlee


senarai sponsor
myphilosophicalofarts – FOLLOW | PAGE
Herba Tihara – FOLLOW
De Closette – FOLLOW 1 | FOLLOW 2 | PAGE
Sweetlilcraft Collections – FOLLOW | PAGE
Fatma Fazira – FOLLOW | LIKE 1 | LIKE 2
Thaiyibah – PAGE
Butik Aludra – FOLLOW | PAGE
Ayesha Ramlee  – FOLLOW
Bubblycravers GiftsNsouvenirs  – FOLLOW | FACEBOOK
Ezza Malik – FOLLOW 
Ayu Fatarani – TWITTER (jika ada) | FACEBOOK | FOLLOW
Naniey Barniey Lurviey – FOLLOW
Shag Yahaya – FOLLOW | PAGE 1 | PAGE 2
LoveBag LoveBag – FOLLOW |PAGE
ED Blogshop – FACEBOOK
Cik Harty – FOLLOW
Nurul Farain – FOLLOW | PAGE
Khalila Mohd Ishak – FOLLOW | PAGE
Kittyshawls – FOLLOW | PAGE
Haruno Hana – FOLLOW
Kiraly Shoppe – FOLLOW | PAGE
Nur Syahirah Noor Azman – FOLLOW | PAGE
Homemade Choc@ Coklatku8 – FOLLOW
Dsuefie Collection – FOLLOW | PAGE
Miz Irya Boutique – FOLLOWPAGE
Joojoo Craft – FOLLOW  
Shalleyanna Yanna – FOLLOW | PAGE
Handmade By Zliah  FOLLOW | PAGE
Noorlina Ahmad Mirza   FOLLOW | LIKE 1| LIKE 2
Nurul Aini – FOLLOW
Hani Creative Craft – FOLLOW | FOLLOW | LIKE
Business Blog  – FOLLOW |LIKE
Annur Gallery – FOLLOW |LIKE


fuhhhh penat.. huhu
selamat join

{。^◕‿◕^。} SILALAH LIKE DAN KOMEN.. {。^◕‿◕^。}

Segmen:Jom Blogwalking & Join Bloglist Promosi Blog


tuan blog iaitu cik akma suh beri pendapat mengenai blog beliau.

dari dulu lagi sy suka blog beliau.
beliau juga sgt rajin BW rakan2 blogger yg lain
setiap sy bukak blog rakan blogger yg lain pasti ade beliau BW
rajin sgguh ye cik akma ini.. =)
semoga terus success..


{。^◕‿◕^。} SILALAH LIKE DAN KOMEN.. {。^◕‿◕^。}

Random Giveaway by Yana


mudah je GA kali cume kena 
LIKE LIKE LIKE

tamat habs GA ni 31 Mei ini.

jom pakai join rama2


{。^◕‿◕^。} SILALAH LIKE DAN KOMEN.. {。^◕‿◕^。}

 
۩۩ This Blog is Protected. Copyright 2011 © Design By Miss Fara Chew ۩۩
۩۩ Ini Blog Miss Fara Chew. Jangan Copy, Jika Suka Sila Credit ke Miss Fara Chew۩۩